2 Temmuz 2007 Pazartesi

DOĞUMGÜNÜ PASTASI

Bu hafta doğumgünü haftası benim için, yarın 2 tane çok sevdiğim arkadaşımın doğumgünü,
Maalesef bir tanesi ile görüşme imkanımız olamadığı için, sadece telefonla kutlayacağım ve hediyesini ona kargo ile ulaştıracağım.Ayrıca Cuma günü de kuzenimin doğumgünü, o da Ankara.da olduğu için sadece telefonda kutlayabileceğim,sınavları bitmişse belki msn.den göreşebiliriz..
Doğumgününde yanında olabileceğim arkadaşımın yani İlknur.un hediyesini 1 ay önceden aramaya başladım, insanlara hediye alırken, onların tarzını yansıtan “ben de arasaydım, kendime kesinlikle bunu alırdım” diyebilecekleri bir hediye seçmeye gayret ediyorum.Bu yüzden araştırmak, en içime sineni bulmak bi hayli vaktimi alıyor.Ama bence hediye alırken sarf ettiğimiz gayret karşı tarafa verdiğimiz önemi gösteriyor.
İlknur.un hediyesini aldım ama açıkçası sadece hediye bana yeterli gelmedi,kendimden de birşeyler katmak istedim, bu yüzden ona süpriz doğumgünü pastası hazırlamaya karar verdim.Pastamı Pazar günü pişirdim, krema kaplamasını ve süslemelerini ise Pazartesi yaptım.Bugüne kadar gelen misafirler için birçok pasta yapmışımdır herhalde, ama ilk kez hediye olarak görüreceğim bir pasta için günlerce kafa yordum, kreması, içeriği nasıl olmalı,kenarlarını neyle kaplamalıyım diye düşündüm.İlknur.un midesinin çok hassas olduğunu gözönüne alarak hafif bir pasta olması için meyveli yapmaya karar verdim, ama pastanın bi yerinde mutlaka çikolata olmalıydı, o yüzden kekini bol çikolatalı yaptım,süsleme kısmına gelince kenarları da çikolatalı şekerlemelerle kapladım ama üst kısmında krema sıkma torbamın azizliğine uğradım,o yuzden istediğim süslemeleri yapamadım, yapabilseydim zarif arkadaşım için herbir süsleme üzerine zarif inci şekerlemelerinden koyacaktım,gelecek sefere artık..Kutlama yazısından anlayacağınız üzere, pasta üzerine yazım tekniği konusunda daha çooook çalışmam lazım, gerçekten göründüğünden çok çok daha zormuş..



Pandispanya,

* 4 adet yumurta
* 1 su bardağı un
* 1 su bardağı şeker
* 100 gr sütlü çikolata
* 100 gr bitter çikolata
* 1 paket vanilya
* 1 paket kabartma tozu
* 3 çorba kaşığı kakao
* 6 çorba kaşığı yoğurt
* 1/4 su bardağı sıvı yağı
Krema,
* 1 kutu Hindistan cevizi sütü
* 2 paket toz krem şanti
* Arası için 1 kutu Superfresh konserve meyveÖnce pandispanyamızı hazırlıyoruz.Ben üzerinde rahat çalışabilmek için pastamı 1 gün önceden hazırladım.Önce oda sıcaklığındaki yumurtalarımızı şekerle çırpıyoruz.Diğer yanda ocakta çikolatalarımızı bıçakla kesip,benmari usulü eritiyoruz.



Yumurta ve şekerimizi iyice köpürünce yoğurt ve sıvıyağı ekliyoruz.Bu arada eriyen çikolatalarımızı karıştırarak soğutup yumurtalı karışıma ekliyoruz.Daha sonra kakao,un ve kabartma tozumuzu da ekleyip, çok yoğun olmayan bir kek kıvamı elde ediyoruz
ve 20 cm.lik kek kalıbımıza döküp,180 derece ısıtılmış fırınımızda yaklaşık 40 dk.pişiriyoruz.Kekimiz soğuyunca strece sarıp oda sıcaklığında bekletiyoruz.Ertesi gün önce pastamızın üzerini tırtıklı ekmek bıçağı ile traşlıyoruz,ta ki dümdüz bir pasta üstüne sahip olana kadar,daha sonra pastamızı 3 kat olacak şekilde kesiyoruz.Bu arada Hindistan cevizi sütümüzü toz krem şanti ile çırpıp 10 dk dolapta bekletiyoruz.Daha ıslak bi kek olsun isterseniz, kekinizi meyve suyu ya da sulandırılmış reçel ile ıslatabilirsiniz.Ama siz de göreceksiniz bu kekinin kıvamı bence yeterince ıslak, o yüzden ben ayrıca bi malzeme kullanmadım.kekimizin ilk katını pasta tabanımızın üzerine koyup,sonra krem şantimizden koyuyoruz ve spatula yardımıyla düzleştiriyoruz.Sonra üzerinde meyvelerimizden koyuyoruz ben biraz da damla çikolata serptim,isterseniz siz koymayabilirsiniz,daha sonra diğer kata da aynı şekilde malzemelerimizi koyup,en üst katın kremasını düzgünce sürüp, kekimizin kenarlarını da iyice sıvıyoruz,ben kekimizin kenarlarını süsleme şekerleri ile süsledim,krema ile kapladıktan sonra,şekerleri elimle avuç içime doldurup, kekin kenarlarına bastırdım.Pastamızın üzerine sıkma torbası ile süs yapacaktım ancak duylarda sorun olduğu için sıkma torbasını krema ile doldurup,çerçeve yaptım.En üste Eminönü Nüans.tan aldığım süsleme şekerleri koydum, son olarak da yağlı kağıt ile minik bir külah yapıp, içine erimiş çikolata ile doldurdum, ve doğumgünü mesajımı yazdım,ama pasta üzerine kağıt yardımıyla yazı yazmak gerçekten çok çok zormuş.Pastamı yiyen herkes çok beğendi.Umarım siz de beğenirsiniz..Afiyet olsun..





Hiç yorum yok: