18 Kasım 2007 Pazar

KUMPİR


Upuzuuun bir aradan sonra tekrar merhaba,

Blogumu çok ihmal ettiğimin farkındayım,aslında bu arada bi çok tarif denedim,resimlerini çektim,yazılarımı bile hazırladım ama internette yaşadığımız sıkıntı nedeniyle bi türlü yayınlayamadım.Bu aradan sonra güzel bir tarifle dönmek istedim,kumpirin tarifini sevgili arkadaşım Makbuş.tan almıştım, o gün bugündür ne zaman başım sıkışsa,5 çayı için misafirlere ya da vakit olmadığı için yemeksiz kaldığımızda imdadıma yetişir,tüm arkadaşlarıma tavsiye ettim şimdiye kadar,size de tavsiye ederim..mutlaka deneyin.


Malzemeler:

4 patates

1 çay bardağı krema (kremadan hoşlanmayanlar için 1 çorba kaşığı tereyağı+1/2 çay bardağı süt)

tuz

karabiber

sosis

doğranmış siyah zeytin

mısır

yeşil zeytin

bezelye

kaşar peyniri


Patateslerimizi haşlayalım,kabuğunu soyup, patatesimiz çok soğumadan 4.e bölelim,içine krema ya da tereyağımızı ve sütümüzü ekleyelim,tuz ve karabiber ekleyip püre haline gelene kadar patates ezicimizle ezelim.Borcamımıza bu karışımı yayalım,





üzerine kalan tüm malzemeleri istediğiniz kadar ekleyin.200 derecede 20-25 dk kadar pişirelim,sonra rendelediğimiz kaşar peyniri üzerine serpelim ve kapattığımız fırında eriyene kadar bekletip, servis yapalım,yanına mayonez,ketçap ve acısso ie sunmanız şiddetle tavsiye edilir.

Bizimki fırından çıkar çıkmaz tükendiği için pişmiş halinin resmini çemedim,afiyet olsun

Hiç yorum yok: